Jumaat, 5 Disember 2014

Gorge Wildlife Park Adelaide, South Australia.


       Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada para pembaca yang singgah di laman blog ini, Kali ini saya ingin menceritakan tentang satu tempat yang ala-ala zoo yang terdapat di Adelaide, South Australia yang seronok untuk dilawati seisi keluarga. Tempat tersebut namanya Gorge Wildlife Park. Apa yang menarik di sini salah satunya kita dapat memberi makan kepada binatang-binatang seperti burung, merak dan kangaroo.Yang paling best  apabila kita dapat memegang koala dan mengambil gambar bersama koala tersebut secara percuma. Anda akan diberi peta Taman Haiwan di kaunter masuk taman haiwan ini.


Papan Tanda Utama .

Kangaroo Albino sedang tidur .

Koala sedang berehat.

Merak Albino.

Kai Ling dengan koala.
Zara beri makanan.

         Selain itu, terdapat binatang lain seperti kelawar, meekat, unta dan banyak lagi yang boleh kita lihat di taman ini.Kita juga boleh membeli makanan haiwan dengan harga yang berpatutan. Tempat makan juga disediakan.Kita juga boleh berkelah di taman ini dengan membawa makanan dari rumah dan tempat untuk BBQ juga disediakan.



    Untuk mendapat maklumat lanjut berkenaan dengan Taman haiwan ini, bolehlah layari laman web tersebut. http://gorgewildlifepark.com.au/  Taman haiwan ini merupakan salah satu destinasi wajib kepada sesiapa yang datang ke South Australia. Datang awal pagi amat digalakkan kerana pada waktu tersebut haiwan aktif dan lapar. Gorge Wildlife Park mula dibuka pada Jam 9 pagi dan tutup pada Jam 5 petang.  

Harga :
Dewasa: AUD 15
Kanak-kanak(3-15 tahun): AUD 9
Warga emas dan pelajar:AUD 12
Pakej Keluarga( 2 Dewasa 2 Kanak-kanak): AUD 42 










Tiada ulasan:

Catat Ulasan

AIDILFITRI DI MELBOURNE.

  AIDILFITRI DI MELBOURNE.     Assalamualaikum semua,           Selamat menyambut Hari Raya Aidilfitri kepada semua muslimin dan muslimat di...